Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


torsdag 30 maj 2013

Flyttkaos, bilolycka och räddningsinsats

Phu hinner inte ens blogga nu, jag återkommer lite oftare efter flytten!!
Vi står mitt i ett flyttkaos utan dess like och mkt trassel på vägen men nu börjar bitarna falla på plats!
I morgon kommer bodarna och som det ser ut just nu bör vi har vatten, el och avlopp på plats.
Tänker inte säga hur många telefonsamtal det har tagit att komma dit!

Mitt i flyttkaoset smäller två bilar mitt framför näsan på mig när jag var på väg hem, varpå jag skriker högt i bilen och mina barn blir förstås jätterädda de med! Visste ju inte om ena bilen skulle flyga mot min bil. Vilken tvärnit jag gjorde!!!
Tack och lov var båda personerna i bilarna oskadda trots att den bilen som flög ut i diket nog bara var att köra till skroten! Killen i bilen i diket var snabb på att vinka till oss, att han var oskadd, emellan uppblåsta krockkuddar mm. SKÖNT att ingen kom till skada annat än lite plåt!

Sen ringer de från tomten och säger att en rådjursmamma precis fött två kid mitt i riset från de träd vi fällt. Hon springer där ifrån och lämnar dessa.
Den ena ligger och skriker efter sin mamma mest hela dagen, den andra blev uppskrämd på vägen när vattenfall skulle koppla in byggelen, den vet vi inte vart den är nu.
Idag ringer ungefär alla grannar inkl grävkillen och säger att det lille kiddet låter svagare idag. Stackars liten. Mamman verkar inte ha varit där under gryningen/skymningen och matat den, kanske inte kommer åt den?!?
Jag har ringt runt till viltvårdare mm för att få hjälp, vad skall jag göra???

Grävkillarna som håller på vid tomten sa att de skulle försöka lyfta undan lite sly/ris i kväll så om mamman kommer, kan hon komma närmare bebisen. Hoppas, hoppas.
Ja vilka dagar!!! Är såååååååå trött just nu liksom mannen min som burit och burit! (Jag får inte för att jag opererat mig)...

Här kommer en liten bild på den lilla söta bambi bebisen :-) Hoppas den klarar sig

1 kommentar:

  1. Jösses, vad det händer saker! Och vilken liten söting! Tur att allt gick bra gällande bilolyckan iallafall!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...