Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


onsdag 16 oktober 2013

Barnrum 2

 Lite bilder på son nr 2´s rum i gamla huset. Vet att han saknar sitt rum just nu men vi skall bara hålla ut 4,5 månader till så får han ett nytt. Den dagen den lyckan. Då får de packa upp sina leksaker också som vi packat i hop i maj. Vilken julafton det kommer att bli.
 
 
Det började med att jag såg en bild på en fototapet som jag tyckte var så mysig. Tänkte åter igen att det där kan jag göra själv :). Jodå, det tog två veckor. Ovan en halvtaskig bild men där ser man alla 10 ugglor.
Närbild på pappa och son ugglan
 
Mamma ugglan med sina bebisar
 
Printade ut en bild på uggleväggen och bytte ut bilden från IKEA lampan till ugglebilden.
 
Sen kom den nymålade växasängen från 1800 talet på plats. Den åkte jag 40 mil T&R för att få hem :-) Det var det värt. Sällan man hittar en så fin säng komplett med gavelkrön och allt.
 
Detalj gavelkrön...vackert! Lite knepigt att måla men det gick bättre än jag först trodde....
 
Ugglorna fick också komma på plats på en kudde jag gjort med maskinbrodyr.
 
Även hade jag tyg och stickers från Panduro Hobby som jag lät gå igen i en kudde.
 
En gammal barnbokhylla som också fick lite vit färg och lite siffror på knopparna
passade perfekt i rummet. Undertill finns en draglåda på hjul perfekt för förvaring av leksaker.
Den var på väg till sopen så jag är glad jag fick ge den nytt liv.
 
Färgen på uggleväggen fick komma igen på andra väggar genom att måla tavelramar i dessa färger.
 

Även bokstäver på dörren i färgerna turkos, petrolium och orange..


 
Självklart skulle grabben också få ett lite kök. Detta enkelt monterat av Ikeas furuhyllor som jag målade i vitt med svarta plattor. Målade mosaik på väggen och till detta självklart en mysig ljusslinga.
 
Tyget kommer från Paduros Tilda....
 
...liksom plåtburkarna....
 
En liten grytlapp i samma tyg...
 
 Brevlåda från Bruka
 
Vimpel i matchande tyger från Panduro
 
Födelsedagståg och hjärtan på tråd i en hjärtbåge. Trasslig blomma att hålla på med med ack så söt...

1 kommentar:

  1. Härligt kreativt. Ser fram emot att ge vår lilla Rasmus ett fint rum i nya huset och de större grabbarna får väl ett lite mer killigt rum nu när det är dags att börja om från början. Ska bli så kul:) Längtar till att börja jobba så jag får in pengar att handla inredning för.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...