Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


torsdag 21 augusti 2014

Längtan efter växter......

Åh så det kliar i fingrarna att få börja skapa på tomten. Dessvärre ser det inte så ljust ut att börja plantera rabatter nu, det tåget har gått och jag får snällt vänta till i vår. Men häcken tänker jag iaf sätta i höst. Såg några fina bilder på en vit trädgård på Byggahus.se. Det är en tjej vid namn Madelene som bloggar om det. Jag har lånat några bilder som jag tänker kan var till inspiration inför våren och de rabatter vi ska ha framför huset. Här kommer några bilder.

Mina två absoluta favorit bilder, vidjehortensa "Annabelle",
vit kantveronika och silverfärgad malört.
 
......och vit astilbe, så snyggt!
 
Vackert med vit löjtnadshjärta
 
Vita fingerborgsborgsblommor men inte så lämpliga
 att ha om man har småbarn, fröna är giftiga.
 
 
 Vidjehortensia "Annabell"

 Pampigt men vem skulle orka sköta detta? Trädgårdsmästaren kanske... 

 

 Jag gjorde en skiss på hur vi tänkt oss närmast huset. Det börjar likna något. Nu har jag inte använt något avancerat program utan bara skissat i paint men det får duga för nu. Ser altanen jag ritade är mindre på bild än vad den blir i verkligenheten men ni förstår säkert :) Nedan häcken framför huset tänker jag att en vit rabatt kan passa med perenna växter. Nu längtar jag till hösten så jag kan få plantera häcken och till våren så jag kan plantera rabatterna. Lite vill man ju ha att pyssla med om somrarna= några rabatter, inte många.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...