Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


onsdag 20 augusti 2014

Staket tillverkade i underhållsfri vinyl

 
Var för ett tag sedan ute och letade staket. Ser ut till att vi kommer behöva ett mot ena sidan av altan. Samtidigt är det snyggt och jag tror det kommer göra sig fint ihop med häcken som kommer att gå ihop med räcket på framsidans ena sida. Svårt att förklara men ni som följer oss får vänta till i höst så har vi lite mer att visa upp. Vi vill ju göra så mycket som möjligt lätt att underhålla eller helst underhållsfritt.
Då dök jag in på denna sida (som också har en del annonser på blocket ute). De heter Ellma och hemsidan finns HÄR.
Dessa staket/altan  räcken ser jättefina ut och gör de det i verkligheten också, vilket jag tror om man tittar på referensbilderna så är det ju helt fantastiskt! Det är inte heller svindyrt, pris ex: 4,8 meter för drygt 1600 kr. Då behöver man "knappt" snickra, behöver inte målas och ska hålla i evigheter. De ska heller inte gulna med tiden då det innehåller UV skydd. Det enda man kan tänkas behöva göra är att skura av dem ibland. Beror väl på hur mkt träd man har på tomten också =alger.
Detta altan räcket tänker jag att vi ska ha:

 
 Till dessa räcken/staket finns tre sorters stolphattar, denna tror jag passar bäst och den heter också passande nog New England.

Man kan också göra staket av dem

 De har fyra olika staket/altanräcken att välja emellan samt ett insynskydd. Kika in på hemsidan så får ni veta mer. Jag tycker då nästan det är för bra för att vara sant. Såg den där målningen framför mig som jag är lite led på just nu. Dessutom inte så lyckat då hösten närmar sig.
 

2 kommentarer:

  1. Hej och tack för info. Ja det återstår att se. Har inte sett dem live än då de ligger lång i från där vi bor.
    Men jag skall höra med dem om de har någon återförsäljare i vårt område.
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  2. Men wow vilket bra tips Caroline! Det var ju superfint. Ska jag spara i inspirationslådan :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...