Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


onsdag 22 oktober 2014

Fönsterluckor

Fönsterluckor finns ju i många varianter, storlekar och i olika material. Tydligen kan man även få dem i vinyl också. Det där med vinyl -"underhållsfritt" gillar ju jag men jag tror ett par hederliga dekorationsluckor i svart trä skulle passa bäst till vårt hus, eller kanske vinyl...vi får se. På fonsterluckor.se och även kallas Miltyr hittade jag ett stort sortiment för både inne och ute. Möjligen kan man ana att det kostar en slant. Kanske någon som frågat?
 
 

Sen hittade jag fonstermax och de var mer i rättvis prisklass. Dock måste vi måla dem själva men det är ju inte hela världen, när man målat ett helt hus i somras.
 
 Slutresultatet vi vill åt är inte helt oväntat i svart och vitt,  något åt detta hållet. Huset är från Willa Nordic och väldigt likt vårt hus i modellen. 

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för fin hälsning hos mig! Kul att hitta en "likasinnad". Ska kolla din blogg mer i em :)
    Våra fönsterluckor kommer från MilTyr. Supernöjda med dem. Ser inte plastiga ut och behöver ju inte måla ;) Tror de kostade drygt 1600 kr/par om jag inte minns fel? De höga kanske 17-1800??? Kan kolla på faktura sedan, om du vill veta mer exakt? Lite dyrt, men precis som det underhållsfria räcket som var riktigt dyrt, så tjänar vi nog in det i slutändan ändå. Med vad gäller tid för målning, och sedermera om-målning... ;)
    Klart det är ok att länka till mig. Jag tänker lägga mig som följare på din blogg och länka också. Fixar det i em. Nu dags för jobb snart ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. God morgon Maria. Oj så tidigt du står upp :-) Stort tack för info om luckorna, förstod nästan att de var där ifrån. Skall kika igen på dem i vinyl/PVC. Gällande staket/altanräcken så köpte vi från ellma.se och de var inte alls så dyra egentligen, vart köpte ni ifrån? Kanske vi någon dag köper staket till tomten därifrån också. Tycker ert hus blev så fint i den gråa färgen ihop med det vita. Ni har verkligen jobbat hårt och då får man också fint resultat. Ha en fin dag på jobbet.
      Caroline

      Radera
  2. Fint med fönsterluckor - har ni bestämt er för det?

    Nu du, nu har jag lagt upp bilder :D
    Hälsningar Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Caroline. Jag såg bilderna och skrev en kommentar där. Vad roligt att se och så spännande för er! Minns så väl hur det var den dagen. Underbar upplevelse att se alla dessa människor där, för att bygga upp just ert hus.
      Ja vi vill gärna ha fönsterluckor men det blir nog till våren.
      Ha en fin helg!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...