Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


onsdag 18 februari 2015

Vettasjärvi- skoter och älgkött

Jag hinner inte riktigt med att uppdatera på bloggen nu känner jag. Det är så mycket hockey träningar + cuper, innebandy träning och fotbollsträning. Jobb, skola, ta hand om hemmet, träna själv och booom i säng....
Men för att göra saken kort så köpte jag en resa till familjen, alla hjärtansdag present. Vi ska åka upp till min moster + man som bor i Vettasjärvi, ligger mellan Pajala och Kiruna i vår. Ska bli så skönt att "bara vara" och få miljö ombyte. Där brukar vi ta långa skoter turer över fjällen, pilka och äta älgkött i njalla bröd. Ja allt möjligt mysigt. Längtar så! Här kommer några bilder från förr då vi var där, vilket är hela tre år sedan nu.
 Grabbarna ute på Altojärvi....underbart!
 
Sugna på att åka...men så små de var då...3 år sen...
 
Mammas gryn....
 
 Många leksaker har mammas mosters + man....

 Jag pimplar och solar...

 I norra norrland finns inget annat val än att köpa en traktor/hjullastare så att man får skottat ordentligt ;-)

 Underbara platsen på Altojärvi där vi tillreder lunch, älgkött och myser. Tänk att allt är så "rejält" där uppe...och att alla (nästan) är jägare..

 
Skotrar på rad...

 Pimpeltävling varje påsk vid Vettasjärvi...

1 kommentar:

  1. Jag förstår precis vad du menar. Livet !
    Vad härligt det ser ut :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...