Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


onsdag 13 april 2016

Vårlökar tittar upp

Just nu finns inte så mycket att visa angående vårt stödmurs projekt. Det går framåt och tar tid att köra skottkärra med stenkross men jag är i princip klar med det. Nu ska vi padda och lägga stenmjöl i helgen. Återkommer i detta när det finns något att visa. Tills dess får jag passa på att visa några bilder på lite lökar jag satte i höstas. Längtan efter växter och färger i trädgården är stor. Men man får börja någonstans. När lökarna gjort sitt ska perenner ner som avlöser varandra, sedan får lökarna åka ner igen.

Små gula Iris
 Rysk blåstjärna
 Gula tulpaner
Blå allium.

Tanken från start var att blommorna i mitten av rondellen skulle vara gula och blå, precis som flaggan/flaggstången i mitten. Vi får se om jag lyckas hitta tillräckligt med fina perenner i blått. Det är väl självaste utmaningen att hitta just blått och inte lila blommor. 

1 kommentar:

  1. Ja, visst är det svårt att hitta blå blommor? Det upptäckte jag med, förra året, när jag ville ha vitt, blått och rosa ;) Hoppas du hittar det du söker! =)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...