Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


torsdag 1 september 2016

Fönsterluckor it is!

Drömmen om fönsterluckorna fortsätter. 2014 skrev jag ju om fönsterluckorna första gången och jag har inte släppt det än! Här är ett hus som är väldigt likt vårt hus i modellen, det mesta utom vårt runda fönster uppe på vinden. Den fina entré på detta hus ligger också på önskelistan men en sak i taget.
Visst är det väl ändå pricken över i:et att ha svarta fönsterluckor till ett New England hus med svarta dubbeldörrar? Denna bild är lånad av Willa Nordic.
När man ser fönsterluckorna på ovan bild och tittar på vårt hus sen så tycker jag det är mycket vitt.
Jag tror de fina fönsterluckorna skulle "lysa upp" och matcha de svarta dubbeldörrarna perfekt. Det skulle även bli än mer New Englandstil vilket vi ju vill ha! Jag suger vidare på karamellen så ser vi om vi lyckas få till det redan i höst.....

1 kommentar:

  1. Hej! Det finns två hus i Mörtnäs som står bredvid varandra och är väldigt lika, då båda husen är Trivselhus (modell C:024 i serien country homes). Det ena har svarta fönsterluckor och det andra har inga alls. Jag och mannen diskuterade dessa hus härom veckan och var eniga om att det är snyggare utan fönsterluckor när det gäller dessa två hus. Men det handlar ju om tycke och smak. I övrigt är just det huset med fönsterluckor finare, enligt mig, då de bl.a. har andra takpannor och annat som skiljer sig. Men det är lite kul att se hur två hus som är så lika kan uppfattas så olika. Blir ju extra tydligt när de dessutom står granne med varandra. Lycka till med beslutet!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...