Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


torsdag 15 september 2016

MilTyr fönsterluckor

Fönsterluckorna ja! Har kikat runt lite och i lördags besökte jag även Frank på Miltyr i Tyresö. Han visade mig olika modeller och färger av luckor, både i trä och polypropenplast. Insåg då att jag nog inte ska stå och måla träluckor, även om jag gillar att måla, utan satsa på underhållsfria luckor. Vem vill stå på en stege efter några år och jacka av dem igen för målning? Näe, valet blev enkelt, underhållsfria luckor i polypropenplast. Dessutom lämnar de 40 års garanti. Vi har ju även altanräcken i polypropenplast och är fortsatt riktigt nöjda med materialet.


Luckor i jalusi modeller.  L2 och L6 tycker jag är renast och kanske passar vårt hus bäst, vilken lucka tycker ni är finast?

Vi har ju en redan en del snickerier runt våra fönster så jag tror man bara ska hålla det enkelt.


Miltyr´s hemsida finns många modeller att välja bland, ovan allmoge modellerna.
Kika in på bloggen Wikers Liv så får ni se hur fint de har fått det med MilTyrs fönsterluckor i allmoge. Ursnyggt och pricken över i:et på deras fina hus!

 

2 kommentarer:

  1. Haha, skratt... Skulle ju precis skriva att vi har luckor därifrån, när jag ser att du länkat! ;) =) Tack för det :)
    Vi har ju P2, och de passar som sagt hos oss. Jalusi-modellen är också jättefina! Vi valde mellan de och de som vi har :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...